Leadingcourses.com laat golfclubs reageren op beoordelingen

Nieuwe stap naar meer klantvriendelijkheid en klantgerichtheid in de golfbranche

12 NOVEMBER 2014, AMSTERDAM
Samenvatting
Sinds 6 november 2014 is het voor golfclubs mogelijk om te reageren op beoordelingen, een volgende stap naar meer klantvriendelijkheid en klantgerichtheid in de golfbranche. Net als in andere branches is de online reputatie voor golfclubs erg belangrijk aan het worden. Mensen begrijpen dat er wel eens wat mis kan gaan en zijn dan ook benieuwd hoe wordt omgegaan met kritiek. Dit geldt niet alleen voor de beoordelaar zelf, maar ook voor alle andere golfers die de beoordelingen en reacties lezen. Door correct te reageren op een negatieve beoordeling en aan te geven dat het probleem zal worden opgelost, kan toch een positieve relatie worden opgebouwd.

Dialoog belangrijk
Beoordelingen worden steeds belangrijker in het beslissingsproces van golfers. Vandaar dat het niet meer dan normaal is om de managers van golfclubs ook de mogelijkheid te geven om te kunnen reageren op beoordelingen. De nieuwe functionaliteit past ook goed bij de identiteit en het logo van Leadingcourses.com. Het logo werd door de ontwerper gepresenteerd als een 'dia-logo' en vanaf nu doen wij daar ook recht aan. Jeroen Korving, Managing Director van Leadingcourses.com: "Wij zijn er zowel voor de golfer als de golfclub". Via ons kunnen golfers mooie golfbanen ontdekken en spelen op banen die geschikt zijn voor hun niveau of voldoen aan hun wensen. Nu betrekken we daar ook actief de golfclub bij. Daar wordt iedereen uiteindelijk beter van."

Regthuys Golf & Country Club wereldwijde primeur
De eerste reactie op een beoordeling werd al op de dag van de lancering geplaatst door Regthuys Golf & Country Club en andere golfclubs zijn snel gevolgd. Niet verrassend, want de behoefte om te kunnen reageren is groot. De beslissing om deze functionaliteit te realiseren is echter niet lichtzinnig genomen, want het heeft behoorlijk wat technische en sociale implicaties. Het moest geen discussie-platform worden. Jeroen Korving: "De 'tone-of-voice' van een reactie is erg belangrijk, die bepaalt of de beoordelaar en andere golfers zich serieus genomen voelen. Door middel van tips proberen we aan te geven hoe een club het best kan reageren. Een reactie blijft namelijk voor altijd leesbaar, dus soms is het goed om eerst even stoom af te blazen." Aan de eerste reacties is te zien dat managers van golfclubs heel goed begrijpen hoe ze moeten reageren. Dat is dus erg positief.

Reacties hoog gewaardeerd
Uit onderzoek in andere branches, zoals de hotelbranche, blijkt dat 78% van de reizigers vindt dat het hotel om hen geeft als het adequaat reageert op beoordelingen. En 84% geeft aan dat als een hotel correct reageert, dit hun algehele beeld van dat hotel verbetert. Toch blijkt dat nog veel reviewsites managers niet de gelegenheid geven om te reageren, dit is slechts in 18% het geval.

Beschikbaar voor alle klanten
De nieuwe functionaliteit is gratis beschikbaar voor alle klanten van Leadingcourses.com. Dit zijn alle golfclubs die gebruikmaken van het betaalde extranet, ook wel Premium Extranet genoemd. Ondanks de toevoeging van nieuwe functionaliteit blijven de kosten voor een abonnement op hetzelfde niveau, ofwel 50 euro per maand. Deze lage instap maakt het voor elke golfclub bereikbaar en betaalbaar. Naast het reageren op beoordelingen geeft de betaalde versie golfclubs veel meer mogelijkheden om golfers te trekken en aan zich te binden. De inkomsten van het Premium Extranet worden gebruikt om een nog groter bereik te creëren in Europa en om de ontwikkeling van nieuwe functionaliteit te bekostigen.

Golfclubs kunnen uiteraard al gratis hun gegevens updaten en foto's toevoegen via het normale Partner Extranet

Over Leadingcourses.com
De website Leadingcourses.com is een Nederlands initiatief. De website kent een actieve golfcommunity en telt inmiddels meer dan 230.000 beoordelingen van golfers over golfclubs en golfbanen. Naast het delen van golfbaanervaringen kunnen golfers via de site direct online starttijden boeken bij zo'n 2.500 golfclub of bij de overige 15.000 clubs een starttijdverzoek aanvragen.
TIG Sports, mede-aandeelhouder van Leadingcourses.com, is een sportmarketingbureau en is in de golfwereld vooral bekend door de organisatie van grote internationale golfevenementen zoals het KLM Open, het Senior Open en Deloitte Ladies Open.

Citaten
""Wij zijn er zowel voor de golfer als de golfclub". Via ons kunnen golfers mooie golfbanen ontdekken en spelen op banen die geschikt zijn voor hun niveau of voldoen aan hun wensen. Nu betrekken we daar ook actief de golfclub bij. Daar wordt iedereen uiteindelijk beter van."" Jeroen Korving, Managing Director
""De 'tone-of-voice' van een reactie is erg belangrijk, die bepaalt of de beoordelaar en andere golfers zich serieus genomen voelen. Door middel van tips proberen we aan te geven hoe een club het best kan reageren. Een reactie blijft namelijk voor altijd leesbaar, dus soms is het goed om eerst even stoom af te blazen."" Jeroen Korving, Managing Director
Over Leadingcourses

Since 2007, Leadingcourses.com provides golfers with trustworthy up-to-date information on green fees and golf courses throughout the world. Currently over 24.000 golf courses in more than 127 countries are displayed on our site. The site is now available in 8 languages, with even more to come in 2016. Every month more than 250.000 golfers use our website to decide where to play their next round of golf.

We strive to be the most complete golfing review directory on the web. We encourage members of the golfing community to share their experiences and opinions on the golf venues they have visited. Currently more than 310.000 reviews are visible on Leadingcourses.com. Leadingcourses.com helps golfers find the best golf course specific to their needs, great deals and all inclusive golf holidays. We cordially invite everyone to join our community and share their golf experiences with fellow golfers, thereby keeping our reviews accurate down to a tee.