De beste golf clubs in 15 landen, gekozen door golfers

Leadingcourses.com reikt de Golfers' Choice Awards 2016 uit

16 JUNE 2016, UTRECHT
Summary
Aan het eind van elk jaar creëert Leadingcourses.com unieke Golfers' Choice Rankings voor elk land dat in dat jaar voldoende beoordelingen heeft vergaard. In 2016 zijn er Golfers' Choice Awards gecreëerd voor vijftien landen in drie continenten. 11 in Europa, 3 in Afrika en 1 in Azië.

Golfers’ Choice ranglijsten gebaseerd op mening van de golfer
In de golfwereld circuleren elk jaar allerlei ranglijsten met de beste golfbanen. De Golfers’ Choice ranglijsten van Leadingcourses onderscheiden zich doordat ze gebaseerd zijn op meningen van golfers, die op elk moment online te raadplegen zijn. Hierdoor zijn deze ranglijsten het meest actueel, transparant en onafhankelijk. De ranglijsten geven de mening weer van golfers. Het kan dan ook voorkomen dat bepaalde gerenommeerde golfbanen niet in deze ranglijsten voorkomen, simpelweg omdat je daar als 'gewone golfer' niet kunt of mag spelen. Het is dus echt de keus van de golfer en vandaar de naam "de Golfers' Choice rankings".

Er worden alleen ranglijsten opgesteld als er voldoende golfbaanbeoordelingen in een land gegeven zijn. Naast de ranglijsten in Nederland, zijn er dit jaar ook ranglijsten opgesteld voor maar liefst 14 andere landen, namelijk: België, Duitsland, Frankrijk, Portugal, Zweden, Turkije, Cyprus, Spanje, Wales, Schotland, Marokko, Tunesië, Mauritius en de Verenigde Arabische Emiraten.

De winnaars
In alle vijftien landen waren de winnaars trots op de door hen gewonnen Golfers' Choice Award. In sommige landen werden ook Golfers' Choice Awards uitgereikt voor subcategorieën als Beste golfbaan, Meest gastvrije golfclub, Beste prijs/kwaliteit en meer. Alle golfers' Choice Rankings kunt u vinden op Leadingcourses.com, of door te klikken op de link onderaan dit bericht. Hieronder een lijst met de winnaars van Beste Golfclub per deelnemend land.

Nederland: Koninklijke Haagsche G&CC
België: Golf & Country Club Limburg
Duitsland: Hamburger Golfclub e.V. Falkenstein
Frankrijk: Golf De Morfontaine
Spanje: Real Club Valderrama
Portugal: Monte Rei Golf & Country Club
Zweden: Bro Hof Slott Golf Club
Wales: The Celtic Manor Resort
Schotland: Loch Lomond Golf Club
Turkije: The Montgomerie Maxx Royal
Cyprus: Eléa Estate
Tunesië: The Residence Golf
Mauritius: Anahita Golf Course - Mauritius
Verenigde Arabische Emiraten: Saadiyat Beach Golf Club
Marokko: Noria Golf Club

Golfers willen een onvergetelijke ervaring
Wanneer we kijken naar de beste golfclubs volgens Europese golfers is het evident dat de prijs voor een greenfee samenhangt met de overall waardering. De greenfee op Real Club Valderrama bijvoorbeeld - de nummer 1 van Spanje - begint bij € 330,- en de nummer 1 van Portugal - Monte Rei Golf & Country Club rekent € 190,- voor een ronde golf. Ook op de Nederlandse nummer 1 - de Koninklijke Haagsche - moet voor een greenfee (die begint bij € 100,-) flink de portemonee worden getrokken. Golfers betalen echter liever wat meer voor een geweldige baan, dan een aanzienlijk bedrag te betalen voor een gemiddelde baan. De hoge prijs moet overigens wel garant staan voor een onvergetelijke ervaring, de service moet tot in de puntjes verzorgd zijn en de baan geweldig en perfect onderhouden.

Hoge betrouwbaarheid
Aan het eind van 2015 telde Leadingcourses.com meer dan 300.000 beoordelingen. In het Nederlands, maar ook in zeven andere talen. Alle getoonde beoordelingen zijn bekeken en goedgekeurd door het team van Leadingcourses.com. Een golfer die meerdere golfclubs heeft beoordeeld krijgt een hogere status en zijn of haar beoordeling telt daardoor zwaarder mee. Om betrouwbaarheid te waarborgen, zijn verschillende systemen gebouwd die misbruik kunnen signaleren. Een golfbaan wordt pas in de ranglijsten opgenomen als er voldoende beoordelingen zijn gegeven.

Over Leadingcourses.com
De website Leadingcourses.com bestaat sinds 2007 en is een Nederlands initiatief van drie ervaren internetexperts en sportmarketingbureau TIG Sports. De website kent een actieve golfcommunity en telt inmiddels meer dan 310.000 beoordelingen van golfers over golfclubs en golfbanen. Leadingcourses.com heeft als doel om golfers te helpen om te spelen op mooie golfbanen, die geschikt zijn voor hun niveau. Op de site kan men zien hoe spelers met een soortgelijk handicap een baan beoordelen. Uiteraard kan men ook een ‘overall cijfer’ zien van een golf club. De website is beschikbaar in acht talen. Op dit moment zijn er meer dan 24.000 golfclubs in kaart gebracht in meer dan 125 landen. Partner TIG Sports is in de golfwereld vooral bekend door de organisatie van grote internationale sportevenementen zoals het KLM Open, het EK atletiek en het WK beachvolleybal.

Quotes
"We zijn erg trots dat wij in 2016, naast Nederland, ook in veertien andere landen betrouwbare ranglijsten hebben kunnen samenstellen die volledig gebaseerd zijn op beoordelingen van de golfer zelf. Uniek in de golfwereld, waar ranglijsten toch nog veelal bepaald worden door een beperkt aantal journalisten." Jeroen Korving, Managing Director Leadingcourses
Spokespeople
About Leadingcourses

Since 2007, Leadingcourses.com provides golfers with trustworthy up-to-date information on green fees and golf courses throughout the world. Currently over 24.000 golf courses in more than 127 countries are displayed on our site. The site is now available in 8 languages, with even more to come in 2016. Every month more than 250.000 golfers use our website to decide where to play their next round of golf.

We strive to be the most complete golfing review directory on the web. We encourage members of the golfing community to share their experiences and opinions on the golf venues they have visited. Currently more than 310.000 reviews are visible on Leadingcourses.com. Leadingcourses.com helps golfers find the best golf course specific to their needs, great deals and all inclusive golf holidays. We cordially invite everyone to join our community and share their golf experiences with fellow golfers, thereby keeping our reviews accurate down to a tee.