Persbericht: Samenwerking Leadingcourses.com en Golfreiswijzer.nl

26 AUGUSTUS 2015, UTRECHT, SOEST
Samenvatting
Golfbaan reviewsites Leadingcourses.com en Golfreiswijzer.nl bundelen hun krachten om de golfer zo nóg beter te kunnen bedienen in de toekomst.

Leadingcourses.com en Golfreiswijzer.nl gaan samenwerken

Utrecht/Soest, 26 augustus 2015. De golfbaanreviewsites Leadingcourses.com en Golfreiswijzer.nl hebben een samenwerkingsovereenkomst getekend. De websites hopen met deze samenwerking onder andere dat de ratings en rankings nog betrouwbaarder zullen worden en dat zij golfers nog beter kunnen informeren in hun golfbaankeuzes.

Golfers oriënteren zich meer en meer via reviewwebsites op welke golfbanen zij willen spelen. Golfreiswijzer.nl en Leadingcourses.com spelen hierop in door bezoekers te informeren over de vele ins en outs van golfbanen. Ook kunnen bezoekers zich, aan de hand van de geplaatste beoordelingen, een beeld vormen van wat andere golfers van de golfbaan vinden. Door samen te werken en de beoordelingen aan elkaar te koppelen komt voor bezoekers van beide websites een nog betere rating en ranking van de golfbaan naar voren.

Groeistrategie - Voor Leadingcourses.com, marktleider in Europa op het gebied van golfbaanbeoordelingen, is de samenwerking een stap in de groeistrategie die de website heeft ontwikkeld. Jeroen Korving, General Manager bij Leadingcourses.com zegt daarover: “Ons systeem is al zeer flexibel en robuust. Inmiddels is de website in acht talen beschikbaar. Omdat wij al behoorlijk groot zijn en alleen maar verder willen groeien, past de samenwerking met Golfreiswijzer in onze strategie. Door meer reviews via ons platform/software te laten lopen wordt onze investering rendabeler en kunnen we ook blijven investeren in onze technologie”.

Leadingcourses.com ondersteunt inmiddels al diverse verkeersbureaus met accurate baaninformatie en ratings. Recentelijk is ook een partnership aangegaan met de Koninklijke Nederlandse Golf Federatie (NGF) en haar website Golf.nl.

“Wij verwachten in de nabije toekomst nog meer strategische partnerships in zowel Nederland als Europa te kunnen bekendmaken. Voor ons is het geen vereiste dat golfers hun review per se schrijven op onze site, zolang deze maar worden geplaatst via ons systeem of onze widgets. Dit stelt ons in de gelegenheid om onze groei te continueren en tegelijkertijd golfers wereldwijd te voorzien van nog betere ratings. Wanneer het goed voelt en we een ander bedrijf én vele golfers kunnen helpen, dan gaan we daar zeker voor”, aldus Korving

Tijdbesparing - Voor Golfreiswijzer.nl is de samenwerking een bewuste keuze. Lia Grooters, eigenaar van de website, laat weten dat de samenwerking onder andere veel tijd en geld zal besparen.

“Het moderaten van reviews kost veel tijd. Dat wordt nu door Leadingcourses.com gedaan. Daarnaast werkt de website van Leadingcourses.com met geavanceerde technieken en ingebouwde checks om misbruik tegen te gaan. Door onze samenwerking hoeven wij daar nu niet meer in te investeren”, aldus Grooters. Voor de bezoekers van Golfreiswijzer verandert er nauwelijks iets. Look en feel van de website blijven gelijk. Alleen zullen de reviewers straks moeten inloggen”, aldus Grooters.

Momenteel wordt er door de technische teams van de websites aan “de achterkant” hard gewerkt aan de implementatie van de samenwerking

Over Golfreiswijzer.nl - Golfreiswijzer ging 10 jaar geleden van start als golfreisportal. De website geeft informatie over golfbanen en golfbestemmingen. Naast reviews krijgen bezoekers ook redactionele informatie krijgen over golfbestemmingen. De website is onder de naam Golftravelguide.com ook in het Engels beschikbaar.

Over Leadingcourses.com- De website Leadingcourses.com biedt golfers een online platform met 265.000 beoordelingen van ruim 19.000 golfclubs en 23.000 golfbanen ter wereld door 200.000 golfers en kent een zeer actieve en betrokken golf community. De website is een initiatief in samenwerking met sportmarketingbureau TIG Sports en op dit moment al beschikbaar in acht talen. TIG Sports is in de golfwereld vooral bekend als promotor en organisator van golftoernooien zoals het KLM Open (European Tour), het Senior Open en het Deloitte Ladies Open (LET).

Over Leadingcourses